Ірина ЮРЧЕНКО – ще одна чудесна героїня нашої рубрики #люди_книги. Працює в школі, разом із дітьми облаштувала креативний читацький простір, ініціювала проект «Ненудна бібліотека – #chitachi». Успішний книжковий інстаграм-блогер.
Що мотивувало і надихало створити креативний читацький простір у школі і «Ненудну бібліотеку»?
По-перше, зіткнення ідей. Мріяла і досі мрію про власний книжковий простір, щоб там було затишно і люди завжди поверталися за книгами. Цю ідею вирішила відкласти на невизначений термін. А Возненко Світлана Євгенівна – директор гімназії-інтернату №13 мріяла про нестандартний простір у школі, місце, де учні зможуть проводити час із користю. Ось наші бажання і перетнулися.
По-друге, можливість вийти за рамки – це дуже надихало і мотивувало. Особисто я не бачила такого в звичайних державних школах. Третє і найголовніше – бажання пропагувати читання, робити літературу доступною для кожного учня.
Простір школи ДО перевтілення
Простір школи через півроку – ПІСЛЯ перевтілення
Ті, хто вас підтримував, передали чимало книг. Які з них користуються найбільшим попитом в учнів, а якої літератури бракує?
Я була вражена, скільки книг нам передавали! Це неймовірно! Від класики до янг-едалту, є навіть видання різними мовами. Фаворити учнів: «Клеймо» Сессилії Ахерн, «Сіль для моря» Анастасії Нікуліної, книги Джона Гріна, розповіді Сетон-Томпсона і остання частина Гаррі Поттера. Серед вчителів найбільш популярні «Атлант розправив плечі» Айн Ренд, «Літак без неї» Мішель Бюссі і «Страшенно голосно і неймовірно близько» Джонатана Сафрана Фоера. Нині ми займаємося пошуком дитячих книг, бо молодші класи підтримали нашу ідею.
Спільне облаштування такого простору вплинуло на інтерес до читання серед твоїх вихованців?
Процес ремонту зацікавив всю школу – навіть малюків. Кожному було цікаво, що ж ми таке робимо. Відповідно, зріс попит на книги. Важко встояти, коли всі навколо тільки про них і говорять (усміхається), тому так і сталося – інтерес до читання у нашій школі справді зріс.
Окрім таких проектів, що ще потрібно молоді, аби полюбити книгу назавжди?
Свобода вибору. І це, мабуть, найголовніше. Не хочу змушувати підлітка читати класику, хочу, щоб він сам вибирав – виходячи зі своїх уподобань, відчуттів і потреб. Яка користь нав’язаного читання? Книга повинна читатися в задоволення, а в 14 років – це навряд чи буде “Улісс” Джойса. Тим паче, на ринку літератури безліч чудових підліткових книг. Тішить, що така література, хоч із запізненням, але таки з’явилася.
Любов до книг і активного читання – приходить з віком і є результатом освіти і сімейних традицій?
І те, й інше. Я росла в сім’ї книгоманів, але любов до літератури прийшла не відразу. На активне читання мене надихнула вчителька в старших класах, а викладачі в інституті закріпили цю звичку. Ось і вийшло поєднання вік–освіта–сім’я. Все взаємопов’язано.
Якщо уявити світ без книг, яким було би твоє життя?
Не можу це уявити. Вже не вмію жити без книг.
Чому ти обрала темою для свого інстаграму книжки?
Багато читала, але серед моїх друзів майже не було книголюбів. А ділитися з кимось хотілося. За час ведення блогу познайомилася з таааааакою кількістю крутезних людей, з якими завжди цікаво поспілкуватися, обмінятися враженнями і провести час.
Як встигати читати так багато книг, успішно вести аккаунт в інстаграмі, працюючи в школі і мамою вдома?
Хотіти цього (усміхається). Читаю багато літератури про тайм-менеджмент і продуктивність, але переконуюся в тому, що бажання – наше все. Якщо ти дійсно чогось хочеш – обов’язково знайдеш на це час.