Книжкових фестивалів в Україні більшає, вони формують особливий простір, де спілкуються всі, хто цінує книжку. Ось яким за спостереженнями «Академії» був цьогорічний Книжковий Арсенал (30 травня – 3 червня).
Що змінилося
Із року в рік організатори збільшують масштаб фестивалю, створюють нові зручності для його учасників. Цьогоріч видавців дитячої та дорослої книжки розташували в окремих залах. Хтось був у захваті від цього, хтось обурювався, але таке рішення мало свої переваги, і кожен їх бачив по-своєму.
Основні спостереження: читацька культура в Україні є, споживач – ретельно підходить до вибору книжок. Книжкові фестивалі – це ще й емоції, тому купують не просто книжку, а враження, історію. В цьому легко переконатися, проглянувши дописи читачів за хештегом #Книжковий_Арсенал: сотні селфі з літераторами, видавцями, поруч із цікаво облаштованими локаціями.
Ретельніше стали готуватися і видавці. Цікавіші видавничий асортимент й облаштування стендів. Презентації та автограф-сесії стають динамічнішими: з музичним супроводом, частуваннями, інтерактивним залученням гостей.
Хороші традиції
Книжковий Арсенал має круту команду. Концептуально витриманий фестивального простору, логіка розміщення видавництв, збільшення кількості іноземних спеціалістів і письменників, різнопланова програма – те, що помітно одразу. Є ще дещо, за що хочеться похвалити організаторів. Наприклад, людям із інвалідністю допомагала окрема команда волонтерів, серед сувенірної продукції можна було знайти екологічні торбинки (паперові), а вся територія під час і після книжкового фестивалю була чистою.
Фестивалі такого рівня – чудовий майданчик для професійної комунікації. Одні видавці та письменники ділилися у фейсбуці радістю першої співпраці з іноземними видавництвами, інші – вже встигли анонсувати майбутні видання. Кожен по-своєму шукає можливості вийти до свого читача, роздивитися й почути його. Таке спілкування конвертується в радість і в ідеї нових проектів.
P.S. За фото вдячні Кирилові Хованському